Ens trobaràs a

info@llibreriahoritzons.com

divendres, 22 de juliol del 2011

Sortida al Moixeró i al Penyes Altes de Moixeró

El dissabte  vàrem anar cap el Penyes Altes de Moixeró i també ens vam enfilar al cim del Moixeró. La sortida es va iniciar pujant per la pista que mena cap el refugi del Serrat de les Esposes i més amunt del refugi tot just al costat d’una basa d’aigua per els bombers vam deixar els cotxes en una corba molt oberta i amb prou espai per deixar-los. Comencem a caminar per un torrent en una pujada força dreta durant uns minuts per situar-nos al coll de la Trapa a 1.824 metres. Al arribar al coll veiem tres camins, per la nostre dreta puja una pista que després de passar una tanca canadenca segueix en direcció descendent cap a migdia i un camí a l’esquerra que es fica cap el bosc. Seguim per la pista i creuem la tanca canadenca tot veient el cim del Penyes Altes a la nostre esquerra. Seguim per la pista i anem veient les marques de la Travessa dels Cavalls al Vent, la pista va mantenint alçada amb alguns trams de pujada i sempre per dins d’un bosc de pi roig. La pista va girant cap a llevant i al arribar a sota del evident Coll de la font Freda la deixem per seguir un corriol fins l’esmentat coll situat a 1.979 metres. Des del coll estant veiem clarament davant nostre els cims del Moixeró i més a l’esquerra el Penyes Altes i davant nostre tenim un immens prat que davalla clarament cap el Torrent de Moixeró. Seguim un dels molts corriols que trobem i sense perdre alçada arribem al Coll de Moixeró on tornem a trobar les marques de la Cavalls al Vent. Des del coll les vistes sobre la cara nord del Pedraforca som molt maques i paga la pena aturar-s’hi una estona per contemplar-ho.

La Cara Nord del Pedraforca des del Coll de Moixeró

El camí el reprenem tot passant per sota del cim del Moixeró seguim un corriol que en una suau pujada ens porta cap el Collet del Raset a 2.059 metres on tornem a ficar-nos dins del bosc. A partir d’aquí les marques de la Cavalls al Vent es barregen amb les del GR-150.1 i no les deixem mentre el camí empren una forta pujada alterant-se trams de camí amb d’altres que pugen força dretes amb alguns trams on cal posar les mans. Al cap d’un estona i després de pujar per una evident canal trobem l’únic pas amb una mínima dificultat i és una mena de canal de roca on, fins i tot, hi ha una corda per ajudar-nos. La veritat es que el pas es més espectacular que difícil i la corda fa més nosa que servei, tot i que cal reconèixer que per gent poc avesada a la muntanya pot imposar una mica. Superat aquest curt tram en pocs minuts arribem al cim del Penyes Altes de 2.278 metres d’alçada després d’un desnivell positiu de 480 metres que hem superat en una hora i mitja escassa.

Vista des del cim del Penyes Altes on veiem el Moixeró, el Cadí i el Pedra

El descens el fem per el mateix camí de pujada amb el detall que decidim pujar també al cim del Moixeró de  2.091 metres tot desviant-nos una mica del camí que hi ha entre els colls de Raset i de Moixeró i en poc més d’un quart d’hora superem els escassos 100 metres de desnivell que hi entre el camí el cim. La baixada des del cim del Moixeró fins el coll la fem una mica per on volem fins retrobar el coll de Moixeró i partir d’aquest punt seguim el camí de la pujada per arribar fins els cotxes després d’unes quatre hores de caminar des de que els hem deixat i de superar un desnivell positiu d’uns 550 metres.

El cim del Penyes Altes des del cim del Moixeró

Es tracta d’una sortida al abast de tothom amb poc desnivell i sempre per bons camins si exceptuem  alguns petits trams de la darrera pujada al Penyes Altes i amb l’al·licient de poder fer dos cims en un mateix dia i sense gaire esforç.

Que tingueu tots un bon cap de setmana.