Ens trobaràs a

info@llibreriahoritzons.com

divendres, 26 d’agost del 2011

Ja tormen a ser aquí

Ja tornem a ser aquí després d’unes curtes vacances. La veritat es que les coses no han anat tal i com les teníem pensades i de dels projectes inicials tant sols n’hem pogut fer realitat una petita part.

Després d’una primera setmana a Barcelona per culpa d’una faringitis molt forta i durant la que sols vam poder fer el Costabona, finalment el dimarts 16 d’agost vàrem marxar cap a la zona de Gavarnie per instal·lar-nos a un càmping al poble de Luz – Saint Sauveur. El dimecres 17 vam poder pujar al Taillon de 3.145 metres tot passant per la mítica Bretxa de Roland, l’endemà  tot i que va fer  mal temps vam donar una volta per el circ de Tromouse.

La gelera del Taillon, molt afectada per al canvi climàtic, i el cim del Taillon al fons

La Bretxa de Roland des del costat de l'Aragó

Com podeu veure encara queden esquerdes a la petita glacera de la Bretxa

El divendres dia 19 per el matí vàrem pujar al Pic de Midi de Bigorre i girem una visita al observatori astronòmic que hi ha al cim i gaudim d’unes vistes espectaculars de bona part del Pirineu des del massís de la Maladeta fins més enllà del Midi d’Ossau. Senzillament impressionant. El mateix dijous per la tarda pugem al refugi de La Glere des del poble de Bareges i el dissabte 20 ascendim el Turon de Neuvielle de 3.005 metres. Aquesta sortida tot i ser molt llarga va ser magnífica i la vam gaudir molt i molt, a més a més, quasi be no ens vam trobar a ningú i ho vam agrair després de la gernació trobada a la zona del Taillon. Les vistes des de dalt del cim son molt maques amb el llac de Camp Long als peus, l’aresta dels Tres Consellers i el Neuvielle just al nostre costat,  la cara del pic Long i del Campbieil tot just al davant, totes les muntanyes del cercle de Gavarnie presidides per el Mont Perdut, el Vignemale una mica més enllà, el Pic del Infern, Balaitous, Midi d’Ossau i per l’altre costat els massís del Perdiguero i just al seu costat la Maladeta.
 La canal d'accés al Turon. Sembla curta però ens va costar més d'una hora de pujada tot anat saltant blocs de pedra.
 La llarga i pesada morrena de la gelera de Maniportet i el cim del Turon al fons
 L'estany Blau, un dels molts estanys que vam anar passant durant la sortida al Turon
El cim del Mont Perdut des del cim del Turon

La baixada la vam fer per el costat de la minúscula glacera de Maniportet. Com ja he dit abans una excursió llarga i exigent però magnífica. Per acabar les minivacances el diumenge  vam anar a Carcassone per gaudir del seu castell i recordar on es va filmar la pel·licula de Robin Hood i tornada a casa tot passant per la Cerdanya seguint la vall de l’Aude, un racó de mon que no coneixíem però que en va semblar preciós i amb molt poc transit. Molt recomanable si no teniu presa. Arribem a casa el diumenge per la nit, cansats però amb molt regust de boca, els anims ben carregats i amb ganes de tornar-hi.

Carcassone

Ara toca tornar-se a posar en marxa i anar preparant la nova temporada de tardor que, com ja vam comentar fa uns dies, la tenim ben farcida de novetats i propostes. Ja us anirem explicant.

Que tingueu un molt bon cap de setmana.