Ens trobaràs a

www.llibreriahoritzons.com
info@llibreriahoritzons.com






dilluns, 28 de febrer del 2011

La Llibreria Quera

Fa pocs dies es van donar els Premis Nacionals de Cultura per part de la Generalitat de Catalunya i un dels premis va ser per la Llibreria Quera del carrer de Petritxol per la seva tasca de difusió de la cultura catalana, el folklore i l’excursionisme a casa nostre durant mes de 95 anys.  La noticia m’ha alegrat i molt ja que es el just reconeixement de la tasca de la família que regenta la llibreria durant quatre generacions doncs l’actual titular de la Quera es el besnét del fundador. Per a tots els que fem muntanya des de fa ja uns anys la Quera ha estat un referent de tota la vida, allà anàvem a comprar el mapes de l’Alpina quan encara eren impresos en color sepia i els camins en vermell, recordo que el primer que vaig comprar i que encara conservo es el del Taga i em va costar 25 pessetes, uns 15 cèntims actuals. Des de aquell dia ha passat molt de temps, quasi be 40 anys  però jo segueixo fent muntanya i la Quera segueix venent llibres. Moltes coses han canviat en aquests anys. El mapes de l’Alpina han millorat substancialment en presentació i qualitat, també ha variat el preu doncs ara valen 11 €. En aquelles èpoques jo era estudiant i ara soc llibreter, es evident que ara la Quera i jo som competidors. També ha canviat molt el mon de la muntanya, el material, la tècnica, la forma d’anar-hi, etc, però la muntanya, el nostre terreny de joc poc ha canviat. Potser ara fa menys fred i tenim menys neu però el marc segueix sent el mateix, sever i dur. Com ja vaig dir fa pocs dies des de aquest mateix medi, Catalunya i els catalans sempre hem estat molt lligats a la nostre terra i a les nostres muntanyes, això tampoc ha canviat gaire i en tot això la Llibreria Quera ha tingut un paper fonamental, juntament amb la desapareguda llibreria Montcau. Tot i ser competidors moltes gràcies senyors de la Quera, gràcies per haver-nos acompanyat durant tant de temps per camins, corriols i muntanyes, sense vosaltres el mon de la muntanya català en general i barceloní en particular no hagués estat el mateix.

Que tingueu una bona setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada